Zapraszamy wszystkich zainteresowanych problematyką autyzmu na dwa spotkania z udziałem Katty Langelez-Stevens: wykład pt. „Psychoanaliza i autyzm: możliwości i niemożliwości”, który odbędzie się 25 marca o godz. 11.30-14.00, ul. Szamarzewskiego 89, budynek D, sala 4 (WSTĘP WOLNY) oraz seminarium pt. „Język autystyka czy język autysta?”, które będzie miało miejsce tego samego dnia w godzinach 16.00-19.00, Poznański Ośrodek Zdrowia Psychicznego, os. Kosmonautów 110, (program: www.jlacan.org).
KATTY LANGELEZ-STEVENS jest psychoanalityczką praktykującą w Brukseli, członkiem Ecole de la Cause Freudienne i New Lacanian School. Wykłada na Uniwersytecie w Brukseli (ULB). Pełniła funkcję kierowniczki terapeutycznej w Le Courtil (Ośrodek dla dzieci psychotycznych i autystycznych). Obecnie jest koordynatorką kliniczną w ośrodku dla osób niepełnosprawnych (Les Ateliers du 94).
Zarząd Koła Warszawskiego Psychoanalizy New Lacanian School
Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Nowym Tomyślu ogłasza nabór na dwa stanowiska nauczyciela- psychologa.
Więcej informacji tutaj -> klik
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Nowym Tomyślu informuje, iż w dniu 14.10.2022 roku czynna jest do godziny 13,00. Dyżur telefoniczny do godziny 15.00 będzie pełnił Dyrektor pod numerem telefonu 515 284 973.
25 maja 2022
Ogłoszenie o naborze kadry specjalistycznej
Regulamin naboru kadry specjalistycznej
Uczestnikami programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem” mogą być dzieci od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej u których stwierdzono niepełnosprawność lub ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie choroby. Zadania wynikające z programu będą realizowane w ramach pracy Wiodącego Ośrodka Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-Opiekuńczego w powiecie nowotomyskim, działającego w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nowym Tomyślu.
Do zadań Ośrodka należy w szczególności:
1) udzielanie rodzicom specjalistycznej informacji dotyczącej problemów rozwojowych dziecka;
2) wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny form kompleksowej, specjalistycznej pomocy, w szczególności rehabilitacyjnej, terapeutycznej, fizjoterapeutycznej, psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej;
3) wskazywanie jednostek udzielających specjalistycznej pomocy dzieciom;
4) organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, w wymiarze do 5 godzin tygodniowo dla danego dziecka, oraz – w zależności od potrzeb dziecka – dodatkowych usług terapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, logopedów i innych specjalistów;
5) koordynowanie korzystania z usług specjalistów dostępnych na obszarze powiatu, w tym: zbieranie i upowszechnianie informacji o usługach i świadczących je specjalistach, prowadzenie akcji informacyjnych, monitorowanie działań związanych z udzielaniem pomocy dzieciom i ich rodzinom.
Szczegółowe informacje zawarte są w poniższych plikach.
Strona 3 z 7