O nas

„Troska o dziecko jest pierwszym i podstawowym 
sprawdzianem stosunku do człowieka”
Jan Paweł II

Czym sie zajmujemy?

Celem działania Poradni jest organizowanie i prowadzenie kompleksowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży oraz ich rodziców. Pracownicy prowadzą szeroko pojętą działalność diagnostyczną, terapeutyczną, profilaktyczną oraz orzeczniczą. Współpracujemy ze specjalistami, nauczycielami szkół, przedszkoli i placówek oraz rodzicami dzieci i młodzieży, wspierając ich proces dydaktyczny i wychowawczy.

Rejonem działania Poradni jest powiat nowotomyski.

Zakres działania Poradni obejmuje profilaktykę i diagnozę zaburzeń rozwojowych i wychowawczych, pomoc dzieciom i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych, zwiększanie efektywności uczenia się, wybór kierunków kształcenia, różnorodne formy terapii oraz wiele innych działań zależnych od zgłaszanych potrzeb.

Nasza Sala Integracji Sensorycznej

Oferta pomocy psychologiczno-pedagogicznej w naszej Poradni:

  • pełen zakres badań psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych, 
  • diagnozowanie trudności wychowawczych,
  • diagnoza dysleksji rozwojowej,
  • rozpoznawanie zaburzeń ze spektrum autyzmu, 
  • diagnoza przetwarzania słuchowego Neuroflow,
  • terapia logopedyczna,
  • terapia psychologiczna,
  • terapia dysleksji rozwojowej,
  • terapia pedagogiczna,
  • trening umiejętności społecznych,
  • terapia EEG-Biofeedback,
  • terapia metodą TOMATIS,
  • terapia neurosensomotoryczna, 
  • trening słuchowy Neuroflow,
  • trening ortograficzny,
  • trening myślenia twórczego,
  • zajęcia terapeutyczne dla dzieci z nadpobudliwością psychoruchową,
  • warsztaty, pogadanki dla nauczycieli i rodziców dotyczące problematyki wychowawczej i rozwojowej,
  • konsultacje indywidualne dla rodziców i nauczycieli,
  • interwencje kryzysowe – pomoc w rozwiązywaniu nagłych problemów,
  • zajęcia profilaktyczno – edukacyjne dla dzieci i młodzieży na terenie szkół i Poradni (grupowe, integracyjne, warsztatowe) – szeroki zakres poruszanej problematyki,
  • pomoc w rozwiązywaniu trudności dydaktyczno-wychowawczych,
  • orientacja szkolno-zawodowa,
  • pogadanki i konsultacje indywidualne,
  • badania zawodowe określające indywidualne predyspozycje uczniów, zajęcia warsztatowe,
  • działalność informacyjno-szkoleniowa dla nauczycieli z zakresu orientacji szkolno-zawodowej,
  • pomoc rodzicom dzieci z niepełnosprawnościami (grupa wsparcia, porady, konsultacje),
  • wspieranie szkół, placówek i przedszkoli w diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów dydaktyczno-wychowawczych dzieci i młodzieży,
  • szkoleniowe rady pedagogiczne na zaproponowany temat,
  • współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.